7 Mart 2014 Cuma

Kedi Tom Bizim İçin Okuyor

Bugün neşeli bir tekrar etkinliği yaptık. Paylaşmak istedim hemen. 
Şu meşhur kedi Tom var ya telefonlarda. Her söylediğimizi dinleyip tekrar ediyor. Hafta sonu onu derste kullanmak geldi aklıma. 
Önce her miniğime bir cümle yazılı bir kağıt verdim. Herkes kendi cümlesini okudu, okuyamayanlara yardım edildi. Ardından sınıfta tam bir sessizlik ortamı sağladık. İpad ekranını projeksiyonla perdeye yansıtıp ses için de hoparlöre bağladım. Sırayla miniklerim gelip cümlelerini Tom'un yanında okudu. Ardından da kedinin o komik tekrarını dinleyip bol bol güldüler. 

 



Bu kadar basit! İki kazanımımız oldu bu etkinlikte. Birincisi hiç sıkılmadan sabah öğrendiğimiz sözcükleri tekrarladık. Hatta sıra kendilerine gelsin diye yerinde oturamadı bazıları. İkincisi, kedi sizi dinlerken eğer duraksarsanız hemen konuşmaya başlıyor. Yani cümleyi doğru tekrar etmesi için hızlı okumak gerekiyor. Böylece miniklerim Tom onları doğru anlasın diye cümlelerini hızlı hızlı okuyuverdiler. 
Hem eğlence hem tekrar için farklı bir yol arıyorsanız çocuklarınızı Tom'la da tanıştırın derim. Okumaya geçen minikler için kısacık tekerlemelerle hızlı okuma çalışmalarına da faydalı olacaktır. 
IOS tabanlı cihazlar için uygulamayı resme tıklayarak indirebilirsiniz.

Android cihazlar içinde buraya tıklayıp indirebilirsiniz. 

7 yorum:

  1. Harika bir fikir daha tebrikler öğretmenim...

    YanıtlaSil
  2. Yarın hemen denemeliyim :) Çok yaratıcı gerçekten teşekkürler Şebnem öğretmenim.

    YanıtlaSil
  3. Öğretmenim bu uygulamaları tabletinize mi indiriyorsunuz? Eğer öyleyse yansıtma işini ne şekilde yapıyorsunuz acaba? Sizin kullandığınız uygulamaları ben de indiriyorum ama yansıtamadığım için faydalanamıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenim ben sınıfta ipad kullanıyorum. Projeksiyona yansıtmak için de ipad için özel vga adaptörleri satılıyor. Bir ucu tabletin şarj girişine diğer ucu projeksiyon kablosuna bağlanıyor. Ben uygulamaları bu şekilde yansıtıyorum.

      Sil
  4. Şebnem öğretmenim ipad için bir çok farklı kablo gösteriyor. 30 İğneli olanlar lightning olanlar. Açıkçası aklım karıştı. Siz hangisini kullanıyorsunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenim alacağınız kabloyu belirlemek için ipad'inizin şarj girişine ve projeksiyonunuzun kablosuna bakmalısınız. İpad 2, ipad3 modelleri eski tür geniş girişi destekliyor. İpad4 ve air modelleri lightning girişli. En doğrusu aklınız karıştıysa mağazaya ipadinizle gidip kesin bilgi almanız.

      Sil