13 Nisan 2014 Pazar

Çürük Dişlerle Çıkarma

Matematik bizim için en keyifli ders. Yavaş yavaş çıkarma işlemine başlıyoruz. Son günlerde 20 içinde geriye sayma çalışmalarını hem yazılı hem sözlü bolca yapıyoruz. Elbette artık asıl işleme başlamanın zamanı geliyor. Tıpkı toplamada yaptığımız gibi önce bol bol oyun oynayacağız. Bunun için pinterestte geçen yıl görüp zihnimin bir köşesine yazdığım bir fotoğraftan yola çıkarak bir oyun seti hazırladım. 
Sistem kısaca şöylece işliyor;
Önce dişlerini çürüteceğimiz iki kızımızın resimlerini her öğrenci için çıktı alıp pvc, jelatin ya da poşet dosyayla kaplayarak tekrar kullanılabilir hale getiriyoruz. 

Çocuklar önce bir zar atıyor. Sonra 10 tane inci gibi dişi olan kızımızın dişlerinden zardaki sayı kadarını keçeli kalemle boyayarak çürütüyor. Kalan sağlam dişler sayılıyor. Kalanı bulma işini önce sözlü olarak yapıyoruz. 

İkinci aşamada diş çürütme işini çıkarma işlemi olarak çalışma kağıdımıza yazıyorlar. 



Son aşamada ise problem kağıtlarımızı kullanarak hem eğleniyor hem problem çözüyoruz. 
 
Çalışmaların fotoğrafları için anasınıfına giden kızım modellik yaptı. Fotoğraf işimiz bittikten sonra da diş çürütme işine keyifle devam etti. Kısaca bu çalışmamız eğlence garantili ;) 
Set içindeki tüm resimleri de ben çizdim. Bu yüzden kusurları için şimdiden özür dilerim. 
Çalışma kağıtlarını set halinde buraya tıklayarak indirebilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Şebnem öğretmenim, gerçekten harikasınız, bu enerjiyi nereden bulduğunuzu da merak ediyorum doğrusu. Ben de çıkarma işlemine geçmeyenlerdenim, izninizle bu çalışmayı alıyorum. Geri dönütleri daha sonra paylaşırım sizinle. Emeklerinize sağlık, çok teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuçları merakla bekliyorum öğretmenim. Ben de henüz başlamadım çıkarmaya. Bu şekilde bir giriş yapacağım. Umarım keyifli olduğu kadar etkili de olacaktır :)

      Sil