7 Şubat 2012 Salı

Bölme İşlemine Başladık :)

Geçen yıl sene sonuna denk gelmişti bölme işlemi. Bizde hafızalar japon balığından hallice :) Unutulmuş elbet. Bu sene zorlaşacak o yüzden sıkı tutmak gerek deyip en başa döndük bugün. 
Tamamen doğaçlama ve anında uydurulmuş bir etkinlikle bölme işlemini kendimiz tasarladık. Sınıfım kalabalık olmasına rağmen oturma düzenimiz grup çalışmasına geçmek için çok uygun. Hemen 6 kümeye ayrıldık. Her kümeye elime kıymıklar bata bata kırdığım kürdanlardan birer avuç dağıttım. Neden kürdan derseniz plansız bir etkinlikte ne bulursan onu kullanmak gerek :) Önce kürdanlar sayıldı.
Kürdalar sayıldıktan sonra dağıttığım A4 kağıtlara adedini yazdılar. Her kümeye kürdanlarını kalansız bölme işlemi yapacakları şekilde - örneğin 24 kürdanı olan gruba 4 kişiye paylaştırın- şeklinde görevler verdim. Saydılar, paylaştılar, kavgalar ettiler, barıştılar. 10 dakika sonra "Öğretmenim bana elletmiyor!" "Öğretmenim bu hiç yapmıyor." "Öğretmenim kağıdımız battı!" "Öğretmenim kürdanlarımız kayboldu!" nidaları arasında bölmeler yapılıp kürdanlar eşit dağıtılmış, küsler barışmış, herkes rahatlamıştı :)

 Yapılanlar not alındı. Sonra kürdanları paylaştırırken neler yaptıklarını anlattılar. Oluşturdukları grupları A4 kağıtlara bantladılar ve panomuza astık.
  En sonunda da yaptığımız işleri bölme işlemi problemlerine dönüştürdük. Basit bölmeler tamam. Hemen hiç sıkıntımız kalmadı. Aslında bu etkinlik 2. sınıfa daha uygun olur. Ama benimki gibi durup durup başa dönülen 3. sınıflarda da fena olmadı hani ;) En azından bölme işlemini biraz daha anlamlı hale getirdik. Bakalım işi bir basamak ilerletince neler olacak onu da yarın göreceğiz :)

Bu gün bir şey farkettim; 4. sınıfa geçmek istemiyorum ben