6 Mart 2013 Çarşamba

Sütun Garfikleri

Dersimiz matematik, konumuz sütun grafikleriydi. Önce dersi vitaminden işlemeyi planlamıştım ancak sınıfa girince içime sinmedi yine bir etkinlik uyduruverdim ;)
Matematik dersinde her yeni konuya başlarken tahtaya ve tabii defterlere başlığın altına "Ne biliyoruz?" Diye yazıyoruz. Ardından eski bilgilerimizi hatırlıyoruz, iki dakikalık kısa bir tekrar yapıyoruz. Sonra "Ne Öğreneceğiz?" yazıp yeni kazanımımızda neler öğreneceğimizi kısaca yazarak konuya giriyoruz. Bu şekilde derse başlamak daha verimli oluyor.
Her neyse, bu girişin ardından bir topluluğu parçalara bölmenin en kestirme yolu olan bir yönerge verdim; "herkes tuttuğu takımın adını küçük bir kâğıda yazsın." Nedense sevinç nidaları arasında takımlar yazılıp toplandı.
Tahtaya boş bir çetele tablosu çizdim. Çocuklarımın her birine de onlar takımlarını yazarken bilgisayarda hazırlayıp çıktı aldığım boş çetele tablolarını dağıttım. Sonra tablonun başlığı, sütun ve satırlada yer alacak bilgileri birlikte belirleyip ben tahtaya onlar da kendi tablolarına yazdık. Ardından sıra sonuçları belirlemeye geldi. Alkışlar ve kontrollü tezahüratlar arasında bütün kağıtlar açılıp okunarak çetele tabloları hem tahtada hem çocukların kağıtlarında oluşturuldu. Ardından tablolar kesilip defterlere yapıştırıldı.


 Aynı şekilde dağıttığım boş tablolara sıklık tablolarını bu kez herkes kendisi oluşturdu.

Son aşama sütun grafiği oluşturma kısmına geldiğimizde kareli defterlere kontrollü şekilde yatay ve dikey eksenler çizildi. Ardından sütunlar çizilirken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden kısaca bahsettikten sonra herkes sıklık tablolarından yararlanarak kendi sütun grafiğini oluşturdu.
Son olarak ufak hataları düzelttik ve grafik okuma çalışmalarıyla dersimizi noktaladık. Sonraki derste sıklık tablosunu verip sütun grafiğini çizmelerini istediğimde sınıfta hata yapan bir iki kişi dışında sorunsuz şekilde grafikler çizildi.






Bu arada etkinlik sayesinde sınıfımızda tek bir Beşiktaş taraftarı olduğunu da öğrendik ve kendisini özel olarak alkışlayıp kutlamayı ihmal etmedik :)
Çok keyifli ve verimli bir etkinlikle bu konumuzu da noktalamış olduk.