4 Ekim 2013 Cuma

Sevimli Tırtıllar


Bazen planladığım etkinlikler beklediğimden kısa sürüyor sınıfta ve bir anda bir boşluk oluşuveriyor. Bugün de böyle bir boşluk anında aniden bir etkiblik uydurmak durumunda kaldım. Sonuç keyifli oldu doğrusu ;) Kısaca bir yırtma yapıştırma etkinliği bu. 
Önce her miniğe A5 boyutunda yeşil pelur kapıt verdim. Pelur kağıtlardan yazın bol miktarda satn almış ve sınıfıma doldurmuştum. Bu kağıdın güzel bir özelliği var. Belli bir yönden yırtınca çok kolay ve düzgün uzun şeritler oluşturulabiliyor. Kağıtları ince uzun yırttılar. Ardından çok uzun oldukları için şeritleri de ikiye bölerek çimenlerimizi hazırladılar. 


Ardından dağıttığım A4 kağıtları yatay tutup alt kısmına yapıştırıcı sürdüler. Yeşil şeritlerimizi yan yana yapıştırdılar. Şeritlerin üst kısımları yapışmadan kaldı. 

Bu aşama en zoruydu. Minikler yapıştırıcıya buladıkları elleriyle neşe içinde pelur kağıtları avuçlamaya kalkınca kağıtlarımız yerine ellerimiz çimlerle kaplandı ama nihayetinde başardılar :) Sonra biraz renk olsun hem de parmaklar çalışsın diye kırmızı pelurdan kalınca şeritler verdim her birine. Bir kaç kırmızı topçuk yapıp otların arasına yapıştırdılar. 
Son olarak herkese rastgele dağıttığım dört ponponu bir tırtıl oluşturacak şekilde yapıştırdılar. Bunun öncesinde ben tahtaya bir tırtıl resmi çizdim dört boğumlu. Biraz ona bakarak biraz benim yardımımla tırtılların gövdeleri oluştu. Dağıttığım keçeli kalemlerle de tahtada gösterdiğim gibi tırtılların kafası çizildi ve çalışma burada noktalandı. Elbet buna güneş, bulut gibi ayrıntılar da eklenebilir ama onlar bizi aşacağı için ben yaptırmadım ;) Sonuçta ortaya bu sevimli tırtıllar ve keyifli bir ders çıktı. 





Bu etkinlik Eric Carle tarafından yazılmış meşhur Aç Tırtıl adlı hikaye okunduktan sonra da keyifle yapılabilir. 
                                   
Son olarak bir tavsiye; fon kartonu, renkli kağıt, renkli ipler gibi etkinliklerde bolca kullanılan malzemelerin sınıfta bir yerde sürekli bulunması ani gerekliliklerde işimi çok kolaylaştırıyor. Böylece malzemesini unutan afacanlar sorunu da otomatik olarak çözülmüş oluyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder