29 Ekim 2013 Salı

Kendi Fontunu Kendin Yap

Bugün bir etkinlik değil de muhteşem bir İpad uygulaması tanıtmak istiyorum. Uygulamanın adı iFont Maker.

Uzun zamandır haberdar olduğum, satın alıp almama konusunda çok kararsız kaldığım ve en sonunda parama kıyıp aldığım harika bir uygulama. 
Kısaca bir font oluşturma uygulaması bu. İnternette bilgisayarda kullanılacak font hazırlama programları var biliyorum. Ama bu programlar az çok teknik bilgi gerektiriyor. iFont Maker uygulamasının güzel yanı font hazırlama hakkında hiçbir şey bilmeniz gerekmiyor. Sadece parmağınızla yazarak dilediğiniz şekilde her harf için bir biçim oluşturuyorsunuz. Bunu yaparken isterseniz kılavuz çizgilerden ya da altta bir gölge şeklindeki harflerden yararlanabilirsiniz. Üstelik güzel yanı Harf yazmaya zorunlu değilsiniz. Örneğin "a" harfi için bir çiçek resmi "b" harfi için balon resmi bile çizebilirsiniz. Yapacağınız her şey hayal gücünüzle sınırlı. Büyük küçük Türkçe karakterler de dahil tüm harfler, rakamlar ve noktalama işaretlerinden oluşan bir font dosyasını oluşturmanız sadece bir kaç dakika sürüyor. hazırladığınız fontları uygulamanın web sitesine ister size özel ister herkese açık şekilde yükleyebilir, ttf dosyası olarak bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. 
Dünden beri birkaç font hazırladım. 
Uygulamayı ikonuna tıklayarak yükleyebilirsiniz. Fiyatı yaklaşık 13 lira.

Benim hazırladığım fontları da indirebilirsiniz.



2 yorum:

  1. Şebnem Hocam bu harikaymış, daha çok font bekliyorum Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Font hazırlamak yeni hobim oldu ;) işe yarar şeyler çıktıkça paylaşırım elbette öğretmenim.

    YanıtlaSil