18 Şubat 2014 Salı

Mızmız Ahtapot

Bir İzmirli olarak favori deniz ürünüm ahtapot ama bu sefer kendisini yemedik :) 
ipad, iphone ve Android cihazlar için harika bir uygulama keşfettim. Önce onu tanıtayım. Uygulamanın adı Masalcı. İçinde iki tane ücretsiz ve bolca da ücretli resimli ve sesli masallar var. Masallar gayet güzel seslendirilmiş. İzlerken sayfalar otomatik ilerliyor. Masalları toplu olarak aldığınızda da fiyatı daha uygun oluyor. Ben şimdilik satın alma yapmadım ama yapacağım. 
 

Uygulamayı ipad ve projeksiyon ile perdeye yansıtıp mızmız ahtapot masalını izledik ve dinledik. Uzunca olmasına rağmen en kuduruk miniklerim bile çıt çıkarmadan sonuna kadar takip ettiler. Masalımız bitince sözlü olarak hikaye haritası çalışması yaptık. Kısa kısa sorular sorarak çocuklarıma masalın kahramanlarını, mekanını, konusunu ve olayların oluş sırasını buldurdum. Bu konuda da oldukça başarılıydılar ne yalan söyleyeyim ;)


Ardından çoğu zaman olduğu gibi anında uydurduğum bir etkinlikle masalı tamamladık. Her çocuğuma ortadan ikiye bölünmüş turuncu renkli elişi kağıtları dağıttım. İlk kağıtların arkasına ahtapotun kafası olacak ampule benzer bir şekli kendim çizdim. Çocuklarım da güzelce kestiler. 
Ardından diğer yarım elişi kağıdını uzunlamasına önce ortadan ikiye, sonra tekrar ve tekrar ikiye katladık. Kat yerlerinden keserek sekiz tane uzun şerit elde ettik. Şeritlerimizi bir ters bir düz katlayarak ahtapotun kollarını oluşturduk. 


 

Her çocuğum mavi fon kartonu üzerine ahtapotun önce kafasını ardından kollarını yapıştırdı. 


  

Masalda ahtapotun bir kolu yaralanmış, deniz anası da yosunla sarmıştı. Biz de ahtapotlarımızın birer kolunu yeşile boyadık. Hareketli minik gözlerimizi yapıştırdık. Son olarak etrafına pastel boyayla yosunlar ve başka balıklar yaparak çalışmamızı tamamladık. 


 

 

 
 
 

Yarın da matematik dersinde ahtapot kollarıyla ve bulabilirsem balık krakerlerle toplama işlemleri yaparız. Bu masalı da böylece sonuna kadar sömürür öyle bırakırım artık :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder