7 Ekim 2012 Pazar

Sayılar Konusu İçin Materyaller

Benim çocuklar büyük sayılara tam anlamıyla tosladı :( Bol bol etkinlik yapacak zaman da yok. Şimdiden çok geri kalmış durumdayız. O yüzden basit materyaller hazırladım. 
İlk olarak Sayıları sıralama bardakları :
Köpük bardakların ağız kısımlarını tükenmez kalemle 4 bölüme ayırdım. İlk bölüme 3 basamaklı sayıları siyah renkte, ikinci bölüme 4 basamaklı sayıları kırmızı renkle, 5 basamklıları morla ve 6 basamaklıları yeşil renkle yazdım. Yaklaşık 40 bardağı bu şekilde hazırladım. Fazla kayma olmasın diye bardaklar içiçeyken yaptım bu işi. 
Gelelim kullanılışına. Her öğrenci en az iki tane bardak alacak. Aynı renkteki sayıları büyükten küçüğe ya da tam tersi şekilde sıralamak için bardakları iç içe dizecek. Bunu grup çalışması olarak da yapabiliriz.
İkinci sırada Sayı yazma mandallarımız:
İlk önce Word kullanarak 8cm X 4cm metin kutuları hazırladım. Metin kutularına 4, 5, 6 basamaklı sayıların okunuşlarını yazdım.Resimdeki gibi 7 sayfa hazırladım.
Tabloları renkli A4 sayfalara çıktı aldım. Her kartın arkasına kontrol amaçlı sayıyı rakamla da yazdım. Kartların iki yüzünü de jelatinle kapladım. Ardından tahta çamaşır mandallarının üzerine her bir rakamdan 4 ya da 5 tane olacak şekilde 0'dan 9'a rakamları yazdım. 
Çocuklar hepsi kutuda duracak olan kartlardan bir tane seçecek, üzerinde yazan sayıyı okuyup mandallarla oluşturacaklar ve arkasına bakıp kontrol edecekler. 
Son olarak sayı yuvarlama şeritleri:
Paragraf yazma etkinliğimizden artan karton şeritlerin üzerine 4,5,6 basamaklı sayılar yazdım. Sayının son iki basamağını kapatacak şekilde kartı sağ tarafından katladım ve katlı kısma da yuvarlanacağı onluğu yazdım. Aynı işlemi farklı renk kartonla yüzlüğe yuvarlama için de hazırladım.
Kartların hepsi bir bardakta duracak. Çocuklarım bardaktan bir kart alacak. Önce sayıyı kendisi yuvarlayacak, ardından katlayarak kontrol edecek. Bunu iki kişi oyun olarak da oyunayabilir. Her doğru için puan alınır ve en çok puanı alan kazanır. 
Bu da yuvarlama konusunu unutmayalım diye hazırladığım poster
 Bu basit materyallerin hepsi sınıfımda hazırlayacağım erken bitirenler köşesi için. Yani sürekli sınıfta el altında olacaklar ve çocuklarım etkinliklerden arta kalan zamanlarında burada diledikleri materyalle çalışmalar yapacaklar. Materyaller çoğaldıkça burada paylaşmaya devam edeceğim. Şimdilik konularımıza  uygun olarak hazırladıklarım bunlar.

4 yorum:

  1. Şebnem öğretmenim sizleri eğitimhane aracılığı ile tanıdım ve bloğunuzu henüz bugün gördüm. Hayran kaldığımı söylemeliyim öncelikle. Öğrencileriniz cidden çok şanslılar. Etkinlikleriniz hayallerimi gerçeğe dönüştürmüş sanki. Uygulamaya çalışacağım ben de. Ancak sınıfım 41 kişi ve fiziksel mekanım da oldukça dar. Ben şunu merak ediyorum erken bitirenler köşesini veya diğer etkinliklerinizi uygularken sessizliği nasıl sağlıyorsunuz? Ya da diğer öğrencilerin dikkatini nasıl topluyorsunuz veya şöyle açıklayım: Ben sınıfta toplu bir etkinlik yaptığımda erken bitiren öğrenciler sıkılıyor, diğerleri de onlar bitirince umudunu kaybetmiş gibi pes ediyor ve dikkatin dağılmasına engel olamıyorum. Erken bitirenler köşesini uygulasam örneğin, diğer çocuklar ellerindeki işlerini bırakıp bitirenleri izlerler, köşedekiler de gürültüleriyle diğerlerini rahatsız ederler. Bunu nasıl kontrol ediyorsunuz?

    YanıtlaSil
  2. Öğretmenim yorumunuzu tatil nedeniyle yeni gördüm. Öncelikle kusura bakmayın. Köşelerdeki etkinliklerin genelde bireysel yapılan etkinlikler olmasına dikkat ediyorum öncelikle. İlk zamanlar gürültü sorunu oluyor ancak zamanla çocuklar bu köşelerin kurallarına alışıyor ve herşey normale dönüyor. Elbette bazen köşelere geçmek için işini bitirmeden "bitirdim" diyen akıllılar oluyor ilk zamanlar ancak dediğim gibi bir süre sonra bu sorunlar kendiliğinden çözülüyor ve bir rutine dönüşüyor. Çok kalabalık sınıflarda oturulup etkinlik yapılacak masalar şeklinde değil de bir dolap içinde ya da boş bir masada kutular içinde saklanan ve çocukların sıralarında yapacakları etkinlikler şeklinde bir düzenleme yapılabilir. Böylece yer darlığı sorunu çözülmüş olabilir.

    YanıtlaSil
  3. gerçekten çok faydalı etkinlikler çok işime yaradı teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. İşinize yaramasına sevindim :)

    YanıtlaSil