6 Eylül 2013 Cuma

Uyurgezer Fil Mambo

Kızımın en sevdiği kitaplardan biri olan Uyurgezer Fil'i ilk haftalarda çocuklarıma da okumaya karar verdim. Kitap gerçekten çok keyifli. Uyurgezer Fil Mambo'yu uyandırmamaya çalışan çok gürültülü bir şehrin öyküsü. 

Elbette bir kitabı okuyup kenara koymak olmaz. Onunla ilgili etkinlikler de yapılmalı. Kitabı çocuklarıma resimlerine bakarak okuduktan sonra elbette biraz canlandırma çalışmaları yapacağız. Mambo gibi ip üstünde yürüyebilir, uyurgezer olabiliriz örneğin. Sonra tabii bizim için en önemli şey olan parmak kaslarını çalıştırma kısmı geliyor. Bunun için plastik tabaktan bir Mambo yapacağız. Etkinlik çok basit. Önce Photoshopta çizerek hazırladığım şablondan her çocuğumuz için çoğaltıyoruz. Çocuklarımız parçaları kesip pastel boyayla filin kulaklarını ve hortumunu yeşile boyuyor. 




Filin hortumu üç boyutlu dursun diye içe dışa katlıyor. 

Geriye bütün parçaları filimizin yüzünü oluşturacak şekilde yapıştırmak kalıyor. Biz kızımla oynar gözler kullandık. Ama gözleri gözlüklerin içine çizerek de yapabiliriz. 


İşte fillerimiz hazır :)
Yine öyküyle ilişkili basit etkinlik kağıtları hazırladım. Bunlarla da hem parmak kaslarımızı geliştiriyoruz hem keyifli vakit geçiriyoruz. 


Bu çalışmalarının tamamının özgün çalışmalarım olduğunu belirtmeliyim. Ben hazırlarken çok keyif aldım. Umarım sizler de uygular ve çocuklarınızla birlikte keyifli zaman geçirirsiniz. Etkinlikle ilgili bütün dokümanları buraya tıklayarak indirebilirsiniz. 





4 yorum:

  1. Bir taşla üç kuş resmen çok güzel bir fikir..İlk haftalarda çok ihtiyacımız olan renkli anlatım,canlandırma, parmak kası çalışması..Teşekkürler öğretmenim..

    YanıtlaSil
  2. Ben teşekkür ederim öğretmenim :) İlk haftalarda bol bol keyifli ve verimli vakit geçirmek hem çocuklarımıza hem bize iyi gelecektir.

    YanıtlaSil
  3. hocam merhaba, bu tarz etkinlikleri hazırlamada ve yaratmada sıkıntı yaşıyorum, imdadıma yetiştiniz :) izin verirseniz bloğumda adresinizi göstererek etkinliklerinizi velilerimle paylaşarak sınıfımda bu dönem uygulayacağım. Emeğiniz için teşekkür ederim.
    ziyagokdogan.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Öğretmenim benim blog yazmaktaki amacım zaten etkinliklerimi paylaşmak. Kaynak göstermeye sizin de benim kadar önem vereceğinize elbette şüphem yok. Bu yüzden etkinliklerimi kullanmanız ve başkalarıyla paylaşmanız beni mutlu eder :) Başarılar ve bol paylaşımlarla dolu bir yıl dilerim şimdiden :)

    YanıtlaSil