23 Ağustos 2013 Cuma

Basit Kum Havuzu Yapılışı

Birinci sınıfta çizgi çalışmaları ve seslerin öğretiminde sıklıkla kullanılan bir araç; kum havuzu. Bu yıl ben de kullanmayı düşünüyorum. Hele ki miniklerimiz 60 aydan başlayacak olunca bu tür şeyler daha önemli görünüyor gözüme. Nasıl yaparım diye düşünürken aklıma tuz kullanmak geldi. Bir tabağa döküp denedim iş görüyor. Eğitimhane'deki zümrem renkli dekoratif kumları önermişti. Bu iki fikri bir araya getirip tuzu boyamaya karar verdim. İnternette biraz araştırınca bir iki tuz boyama şekli gördüm. Bunlardan kendime uygun bir sistem oluşturdum.
Önce derinliği az, yayvan bir plastik kutu satın aldım. Kutunun kapaklı olmasına özellikle dikkat ettim ki taşınabilsin ve kolayca saklanabilsin. Ardından dört paket sofra tuzu alıp bu kutuya boşalttım. Bir miktar guaj boyayı küçük bür kapta çok az suyla karıştırıp koyu renkli bir boya elde ettim. Su miktarı gerçekten çok çok az. dört paket tuza yaklaşık yarım kahve fincanı hatta daha az su koydum. 
                              
     
     

Tuzun üzerine bu boyayı döküp elimle hamur yoğurur gibi güzelce karıştırdım. Böylece bütün tuzlar çok az nemlenirken güzelce de boyanmış oldular.
        


 Ardından boyanmış olan tuzu yağlı kağıt serdiğim fırın tepsisine güzelce serip ızgara ayarında bir kaç dakika tuttum. Fırın aşamasında sık sık karıştırdım. Tuz zaten çok az nemlendiği için çok kısa sürede kuruyor. Bu işlemi sıcak memleketlerde güneşle de yapabilirsiniz. 

                  

   

Ben iki kum havuzu hazırladım. Kızlar için pembe, erkekler için mavi. 
Kum havuzuyla çizgi çalışmaları yapmak için de kartlar hazırladım. Kartları buradan indirebilirsiniz. Çizgi çalışmalarının ardından rakamları ve sesleri yazmak için de bunu kullanacağız. 
Tuz ile hazırladığımız bu renkli kumu evinizde vazo süslemek için de kullanabilirsiniz.  

8 yorum:

  1. Hayranım mesleğinize olan sevginize, yaratıcı ruhunuza ve yeniliklere bu kadar açık oluşunuza. Öğrencileriniz çok şanslılar...

    YanıtlaSil
  2. Güzel sözlerinize teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir uygulama teşekkürler. Hocam tuz deyince oyun hamuru olarak Tuz seramiği uygulaması var duymuşsunuzdur ama duymadıysanız tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  4. Tavsiyenize teşekkürler öğretmenim. Zaten bizde hazır oyun hamuru alacak maddi imkanlar olmadığı için mecbur bu yollara başvuracağız. Tuz seramiğiyle ilgili denenmiş bir tarifiniz varsa ve paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Yapımı çok basit hocam ölçüler: 2 bardak un 1 bardak tuz 1 bardak su...un ve tuzu karıştırıp üzerine yavaş yavaş soğuk su ilave edilip kulak memesinden biraz sert bir hamur elde ediyoruz katı olursa su cıvık olursa un elinize yapışırsa tuz ilave edin...bittikten sonra sulu boya ile bayayabilirsiniz yada yaparken içine gıda boyası katıp renk elde edebilirsiniz..Kalıcı olmasını isterseniz çalışmanızın fırında 170 derecede 15 dk pişirebilirsiniz. kolay gelsin

    YanıtlaSil
  6. Tarif için çok teşekkürler öğretmenim. Hem kızım hem miniklerim için hazırlayacağım.

    YanıtlaSil
  7. Şebnem Öğretmenim, ilk okuduğumdan beri aklımdaydı, bugün yaptım neyseki çizgi çalışmalarına başlamadan yetiştirdim:) tek kelime ile harika bir fikirdi..Sonsuz teşekkürler..

    YanıtlaSil
  8. İşe yaramasına sevindim öğretmenim :)

    YanıtlaSil