26 Ağustos 2013 Pazartesi

Kelebekle Toplama

Zaman iyice azaldı ve ben giderek heyecanlanıyorum. Birinci sınıf kısacık öğretmenlik hayatımda biri birleştirilmiş sınıfta, iki kez okutma şansı bulduğum ve en çok keyif aldığım sınıf. Elbet mezun ettiğim ya da köyde bıraktığım kuzucuklarımın yeri ayrı ama şimdi kendimi tamamen yeni miniklerime hazırlamış durumdayım. Sanırım birinci sınıf okutacak tüm öğretmenlerim benzer duygular içindedir. 
Gelelim bugünkü çalışmamıza. Yine Pinterest'te gezinirken gördüğüm bir fikirden yola çıkarak  toplama işlemiyle ilgili bir oyun hazırladım. Oyun gayet basit.
Öncelikle oyun için hazırladığım seti buradan ya da buradan indirebilirsiniz.

Sonra bütün toplama kartlarını tek tek kesip yapışkanlı jelatin ya da şeffaf koli bandıyla sağlamlaştırıyoruz. Toplama kelebeğimizi de aynı şekilde sağlamlaştırabiliriz. Bir de bize sayma pulları gerekli. bunları ben Kars'ta bir milyoncuda buldum ve yüzlerce aldım. Kırtasiyelerden ya da internetten de satın alabilirsiniz. Bulamazsanız sayı fasulyesi ya da benzeri bir şey de olur ama kelebek süslemeye en uygun bu pullar gibi geldi bana. 

Oyunumuz kullanıma hazır. Öğrencimiz önce bir toplama kartı seçiyor. Bunu toplama kelebeğinin üstüne koyuyor. Ardından çalışma kağıdında uygun yere toplama işlemini yazıyor. 



 Kelebeğin sol kanadına ilk sayı kadar diğer kanadına ikinci sayı kadar pul koyuyor. Sonucu bulmak için bütün pulları sayıp toplamı çalışma kâğıdına yazıyor. Bu kadar basit. 

Bu set, sınıfta matematik köşesi oluşturulup burada sürekli durabilir. Ya da çalışma kâğıdı ve kelebek tüm öğrenciler için çoğaltılarak bir ders etkinliği olarak kullanılabilir. Toplama kartlarını isterseniz renkli A4'lere çıktı alabilir ya da siyah beyaz kullanabilirsiniz. Seti özellikle siyah beyaz hazırladım. Böylece fotokopiyle rahatça kullanılabilir. Ayrıca öğrenciler tarafından boyanabilir.   Bu şekilde bir taşla iki kuş vurulmuş olur ;)


2 yorum:

  1. Harika bir düşünce, hazırlık çantama koydum bile. :) Güzel ve başarılı bir eğitim-öğretim yılı diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim öğretmenim :) Hepimiz için keyifli bir yıl olur umarım.

    YanıtlaSil