26 Aralık 2011 Pazartesi

Kar Çılgınlığı :)


Kim demiş okul sıkıcı bir yerdir diye? Benim çocuklarım muhtemelen demez :) Evet dersler çok önemli ama bana göre herşey ders demek değil. Bazen mola vermek, eğlenmek, hatta çılgına dönüp kendini kaybedebilmek gerek. Başarıya katkısı var mı? Evet var. Çocuklar mutlu ve rahat oldukları bir yerde daha fazla motive oluyorlar.

Bugün dağıttık biz de sınıfça. Son dersin son 25 dakikası bahçeye çıktık. Normalde üşüyüp hasta olmasınlar diye kartopu oynamayı yasakladığım çocuklarıma "Evet, herşey serbest!" dediğim anda kendilerini kaybettiler. Bütün hayatları karla iç içe geçen çocuklar ilk defa kar görmüş gibi oynadılar. 25 dakikalık bir çılgınlık...
 







Çocukların yüzündeki mutluluk zaten herşeyi anlatıyor. Dondular ama olsun :) Bugünü asla unutmazlar. Sınıf olarak çok güzel vakit geçirebileceğimizi bir kere daha gördüler.

 
 Dışarıdan bakılınca hiçbir amaca hizmet etmez gibi görünüyor biliyorum. Ama benim tek bir amacım vardı, çocuklarımı mutlu etmek. Onu da başardım.




 Herşey bu gülümseme için :) Mutlu çocuklar daha verimli oluyor.




Siz çocuklarınızı eğlendirin gerisi gelecektir. Sınıfımda üzüntüden deliye döndüğüm anlar oluyor elbette. Bazen herşey boşuna diye düşünüyorum.Ama böyle bir yerde çalışıyorsanız öğrencilerinizle ilgili hayalleriniz biraz farklılaşmak zorunda kalıyor. Kendilerine güvensinler, ileriye doğru küçücük de olsa bir adım atabilsinler, ufukları birazcık olsun genişlesin, kabuklarını kırabilecek gücü zamanı gelince kendilerinde bulabilsinler, yeter diyorsunuz.


Son söz Sevinç'ten; "Öğretmenim sanki ilk defa karla oynuyor gibiyim. Ne kadar zevkliymiş."




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder