16 Aralık 2011 Cuma

Senin Evin Nerede?


Bir etkinliğin en önemli özelliği bence tekrar tekrar kullanılabilir ve farklı konulara uygulanabilir olması. Geçen hafta Evim Evim Hayal Evim etkinliği yapmış, hayalimizdeki evleri anlatmıştık. Bu hafta da etkinlik sergimizle bunu bütün okulla paylaşmıştık.

Bu hafta hayat bilgisi konularımız evimizin adresi ve yönlerdi. Konunun içinde kroki de var. Biz de sergimizi bozduk, evlerimizi sınıfın tabanına şehir planında yerleştirdik. Aralara hastane, park gibi yapıları da kağıda yazarak yerleştirdik. Sokak numaraları ve cadde isimlerini de yazdık. Güzel bir mahallemiz oldu :) adını da geçen yılki sınıf adımızdan koyduk; "Çalışkan Arılar Mahallesi" :)

İşte bizim mahalle :)

Sıraların üstüne çıktık, kuşbakışı baktık mahalleye. "Neymiş kuşbakışı görünüm gördünüz mü?" "Gördük"



 








 Çocuklar mahallede gezdi dolaştı, evinin adresini kağıtlara yazdı. komşuları kimlermiş baktı. Pusulayı koyduk mahallenin ortasına, yönlerimizi bulduk. 
Evinin batısında kim oturuyor, doğusunda kim  bakıp gördüler. Evlerinin yerini bana tarif ettiler kaybolmayayım diye :)
Bu etkinlik bitmedi, pazartesi devam ederiz. Daha kroki çizeceğiz. 



 











Bana kalan; baş ağrısı... Çocuklara kalan; sorsanız sadece eğlence ama farketmediler bile adres yazmayı, yer tarif etmeyi nasıl öğrendiklerini.






7 yorum:

  1. şebnem takdir ediyorum seni.hakikaten harcanıyorsun sen oralarda.Keşke herkes senin gibi çalışkan olsa...işte o zaman birileri sözlerinde,eylemlerinden dolayı kendinden utanır...tebrikler arkadaşım....

    YanıtlaSil
  2. Şebnem takdir ediyorum seni.hakikaten harcanıyorsun sen oralarda.Keşke herkes senin gibi çalışkan olsa...işte o zaman birileri sözlerinde,eylemlerinden dolayı kendinden utanır...tebrikler arkadaşım....

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim ama harcanma konusuna katılmıyorum. Ben buralarda öğretmenliği öğreniyorum :)

    YanıtlaSil
  4. şebnem öğretmenim, blog sayfanızı çok çok beğendim... Yaptığınız etkinlikleri, çalışmaları hep ilgiyle takip ettim, etmeye de devam...
    Umudumuz olan yarınlarımıza verdiğiniz emekler, katkılar için milyonlarca teşekkür...
    Öğrencilerinize ve size kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Kroki hakkında ders planı hazırlarken blogunuza girmiş bulundum. Her plan, etkinlik hazırlayışımızda ne kadar büyük bir sorumluluk öğretmenlik, acaba hakkını verebilecek miyim diye düşünürken sınıfınızla ilgili uğraşlarınız beni çok etkiledi. Ne diyeyim inşallah, sizin gibi ufuk açıcı, mesleğinin hakkını veren bir öğretmen olabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kaygıları taşıyor olmanız bile iyi bir öğretmen olacağınızın göstergesi bence. Araştırmaya, hayal kurmaya ve öğrenmeye devam ettiğiniz sürece önünüzde hiçbir engel duramaz. Kolaylıklar ve başarılar dilerim :)

      Sil
  6. maşallah size ya bir öğretmen adayı olarak size çok imrendim... inşallah gelecekte sizin gibi bir öğretmen olabilirim...

    YanıtlaSil