19 Aralık 2013 Perşembe

Ev Yapımı Yazı Tahtası

Ya da benim deyimimle yaz-boz tahtası :)
Sınıfta bu tür bir yazı tahtası kullanma fikri bana ait değil. Fikirlerini ve uygulamalarını zevkle takip ettiğim eğitimhanedeki ismiyle uzun.r öğretmenimiz bir mesajında sınıfında manyetik yazı tahtalarından kullandığını yazmıştı. Sene başından beri arıyorum Sarıkamış'ta bulamamıştım. Nihayet pes etmişken milyoncuda gördüm ama fiyatı dört lira, kalitesi üç kuruş olunca başka bir yol düşündüm. Sonuç; ev yapımı yaz-boztahtası. 
İşlem çok basit. Önce bilgisayarda bir yüzü üç satırlık kılavuz çizgili, bir yüzü de en üstünde rakamlar olduğu halde boş bir A4 hazırladım. Kağıdı kendi ihtiyaçlarınıza göre çeşitlendirebilirsiniz. Benim hazırladığım kağıdı da buraya tıklayarak indirebilirsiniz. Öğrenci sayım kadar çıktı alıp kırtasiyede tanesi bir liradan pvc kaplattım. Böylece ömürlük bir yazı tahtam oldu. Bir de her çocuğum için tahta kalemleri aldım ve takımı tamamladım. Benimkinin maliyeti kalemiyle beraber 2,5-3 lira arası oluyor. Ancak dayanıklılık konusunda iddialıyız ;) çocuklar makasla kesmediği sürece çok uzun süre yıpranmadan kullanılabilir. Silgi olarak bugünlük kağıt mendil kullandık. Ancak planım bir kibrit kutusunun bir yüzüne halıfleks parçası kesip yapıştırmak. 
"Peki ,bu tahtalar ne işe yarar?" derseniz anlatayım. Diyelim yeni bir sözcük öğrendik. Önce tahtalarımızda satırlar içine yazıyoruz. İster iki kere ister üç satır ister onlarca defa. Cümleler oluşturup tahtalarımıza yazıyoruz. Bunun iki avantajı var. Bir kere çok keyifle yazıyorlar. İkincisi kontrol çok basit. Herkes tahtasını kaldırıyor ve siz de bakıveriyorsunuz. 
   

Arka tarafında tek tek sözcük yazdırıp yarışma yapılabilir. Matematik dersinde kullanılabilir. Siz işlemi tahtaya yazarsınız onlar da çözümü kendi tahtalarına yazıp kaldırırlar. Üst sınıflarda bir yüzü kareli, bir yüzü çizgili kağıt olarak hazırlanabilir. 

4 yorum:

  1. öğretmenim harika bir materyal olmuş seneye bir okutacağım için sizi devamlı takip ediyorum çok güzel çalışmalarınız emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Hocam bende seneye bir okutacagim egitimhanedeki calusmalarinizdan da faydalandim hakkinizi helal edin, kac ogrenciniz var ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hak ne demek öğretmenim helal olsun elbette. 16 öğrencim var. Uzun bir aradan sonran şanslı bir mevcut :)

      Sil