31 Aralık 2013 Salı

Dondurma Çubuklarını Okuyoruz

Birinci sınıfta en çok yaptığımız şey tekrar. Bu tekrarları genellikle çocukları sıkmadan, oyun içinde yapmaya çalışıyoruz. Bugün de yeni bir yol buldum. Hem ucuz, hem hazırlaması kolay hem de çocukların dikkatini çeken bir yöntem. 
Sınıfa sene başında aldığım yüzlerce dondurma çubuğumuz vardı. Bu çubukları alışveriş siteleri ya da hobi mağazalarından bulabilirsiniz. Çok da ucuzlar. Çubukların her birinin iki yüzüne birer cümle yazdım.
Hepsini bir bardağa doldurdum. Bunlar cümle çubuklarımız oldu. Bir diğer grup için de çubukları ortadan bir çizgiyle bölüp sözcüklerimizi  hem büyük hem küçük harfle yazdım. Bunları da ayrı bir bardağa doldurdum. Böylece cümle ve sözcük çubuklarımız hazır oldu. 

  

Çubukları birkaç farklı şekilde kullanacağım. Birincisi her zaman sınıfta duracaklar ve dileyen dilediği zaman okuyacak. İkincisini bugün uyguladım. Herkese bir çubuk verdim. İki tarafını da okudular ve defterlerine kimi bakarak kimi bakmadan yazdılar. Okuyamayana yardım ettiler. Ardından herkes çubuğu sağındakine verdi. Bu şekilde ellerine her seferinde farklı bir çubuk ve farklı cümleler geçmiş oldu. Bu değişme kısmı benim için kabus oluyor ama zamanla onu da kavrarlar diye umut ediyorum ;) 


  
 

Kısaca biz çubukları okumayı çok sevdik. Size de tavsiye ederiz :) Son olarak herkese mutlu yıllar :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder