12 Aralık 2013 Perşembe

Yerli Malı Haftası :)

                       

Belirli gün ve haftalar içinde en sevileni bizlerin deyimiyle Yerli Malı Haftası sanırım ;)
Bir Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası'nda daha okullarda son hız yeme içme ve kermes çalışmaları başladı. Bir de meşhur meyve sebze dörtlükleri vardır ya kestaneler, portakallar en sevdiğim kısımlardan biri de budur. Keyifli taçlarımız eşliğinde okuduğumuz bu şiirler halen aklımda. 
Artık bu şiirlerde de değişiklik zamanının geldiğini düşünüp geçtiğimiz yıllarda kendi dörtlüklerimi yazmıştım. Paylaşmak bugüne kısmetmiş ;) 
Bir iki örnek vereyim önce 
ÜZÜM
İzmir’in üzümleri
Coşturur yiyenleri
Size enerji verir
Hem kuru hem taze yenir

PATATES
Ödemişte sarısı
Kars’ta ise var beyazı
Her yemeğin başıdır
Yerin altında saklıdır
Bunlar gibi otuz iki tane sebze meyve şiirini buraya tıklayarak indirebilirsiniz :) 

Ben bu sene kermese ek olarak tutumlu olmak konusuna da ağırlık vereceğim. yeniden kullanma etkinlikleri yaptırmayı düşünüyorum. Buz gibi bir kış mevsimi yaşadığımız şu günlerde tuvalet kağıdı rulolarına reçel sürüp kuş yemine bulatarak çocuklarımla beraber okulumuzun bahçesindeki ağaç dallarına koymayı düşünüyorum. Bu fikri internette gördüm. 



Bunlar ve benzeri pek çok yeniden kullanma etkinliği yapılabilir. Böylece bu güzel haftanın tutumlu olma kısmına da daha fazla dikkat çekilmiş olur. 

1 yorum: